Monday 3 February 2014

MODERN WALL DEKO FRAME

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Lama tak update projek, baru balik dari bercuti raya Cina. Nak online pun line internet hampeh so tunggu balik dari cuti la baru nak update post.

Post kali ni aku nak kongsi pasal projek kecik je. Projek geli-geli orang kata. Daripada biar sesuatu barang extra tu terbiar ja, aku recycle balik jadikan something yang berguna.

Projek kali ni memang simple so aku nak post pun dengan cara simple lah. Tak payah nak cerita-cerita panjang.

Aku buat frame ni atau apa saja yang korang panggil menggunakan lebihan kayu yang aku ada dan di balut dengan lebihan kain yang bini aku buat sarung bantal.


Caranya cukup mudah. Buat frame dengan kayu. Ukuran tu bergantunglah, ikut suka tapi aku ikut saiz kain yang tinggal. Lepas tu cuma perlu balutkan kain tu kat frame tadi dan staplerkan. Tapi make sure kain tu ditarik betul-betul cekang, baru nampak kemas.


Wallah... siap dan gantungkan kat dinding ikut susunan yang korang suka. Kalau nak beli kat kedai ni mau beratus jugak habis.


Kalau korang ada lebihan kain yang rasa menarik untuk dijadikan hiasan dinding tu, boleh la try buat macam ni daripada dibiarkan kain tu menyemak je tak terguna. Kalau tak tahu macam mana nak buat, boleh contact aku. Aku boleh tolongkan...

Oklah, setakat ni dulu entry kali ni. Lain kali aku kongsi projek DIY lain pulak.

Wassalam.





No comments:

Post a Comment